”Grønningen” på Gl Strand

Gammel Strand 48, 1202 København K

Omvisning onsdag d. 27. februar kl. 17.00

(Mødetid kl. 16.45 ved indgangen)

Grønningen 2019

Pris kr. 80,-  Max. 30 deltagere

Kunstnersammenslutningen Grønningen blev stiftet i 1915 som en udløber af den første sammenslutning, Den Frie, og er en af de ældste og væsentligste kunstnersammenslutninger

inden for dansk kunst.

40 danske kunstnere udstiller nye værker i en fri og spontan sammensætning. Hermed giver udstillingen et både bredt og aktuelt vue over dansk samtidskunst. Kunstnersammenslutningen Grønningen har igennem tiden altid været garant for en mangfoldig præsentation af aktuel dansk samtidskunst på tværs af generationer og stilarter.

Storskala og ekspressivt maleri, tyst og indfølende fotografi, legende og minimalistisk skulptur, geometrisk og farverig tekstilkunst, sanselige videoinstallationer, menneskekroppe i bronze og ler – og monumentale skulpturelle penselstrøg på væg.

De udstillede værker indgår i frie udvekslinger med hinanden og fremhæver samtidskunstens dialoger på tværs af genrer, medier og udtryk.

Tilmelding senest søndag d. 24/2 til c.munch.p@gmail.com - med samtidig indbetaling til Danske Bank, reg.nr. 3121 kontonr. 3121635798

eller pr. mobilpay til 61 33 19 47

Kunstforeningen