Du er her: Hjem > Ture > Kommende ture > Farven kommer indefra

Farven kommer indefra

Udstilling hos A. Petersen, bygning A

Kløvermarksvej 70 (gode gratis parkeringsmuligheder på vejen)

Onsdag d. 6. juli kl. 16.00

Velkommen til sommeren. Efter en kort introduktion inviteres vi indenfor i tekstilkunstner Louise Sass’ spændende arbejdsunivers i perioden 1989 til 2021.

“I mine stoftryk bygges farverne op indefra og ud gennem lag af transparente tekstilfarver, der trykkes oven på hinanden med overtryksteknik. Tekstilerne trykkes i hånden, og rækkefølgen i de forskellige lag, forskydninger og små tilfældigheder giver liv og bevægelse i overgange og grænseflader. Sådan kommer farven indefra.”

Udstillingen viser store sammensatte vægfriser som Undervejs og Sodium Solstice, et tekstilt møbel med titlen Nomadeskab samt stofbaner, kompositioner af graduerede farvefelter og stoftryk, der er monteret i lag med bløde folder.

De seneste stoftryk i udstillingen har fællestitlen Urban Palette. Her benytter Louise Sass en afgrænset palet, som understreger, hvordan farverne i storbyens lys forstærkes af kontrasten til nattemørket.
I 2017-18 arbejdede Louise Sass sammen med lampeproducent Louis Poulsen på en ny dynamisk farvesætning af Poul Henningsens PH5-lamper. Resultatet kan du opleve i udstillingen.

I udstillingen kan man også selv lege med farver i et kæmpe farvehjul. I stor skala kan man her bytte rundt og sætte farverne i cirklen sammen på ny og derved påvirke sin egen og andre udstillingsgæsters oplevelse af farverne!

Efterfølgende indbydes I til besøg hos tidligere bestyrelsesmedlem Christine Munch-Petersen i Haveforeningen Kløvermarken, som ligger mindre end 10 minutters gang fra udstillingsstedet, hvor vi i denne skønne, farverige årstid over et glas vin/vand og diverse småhapser vil ønske hinanden en god sommer.

Pris kr. 100,-

Mange hilsener fra Kunstforeningen