Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > Eventyrdronningen

Eventyrdronningen

SÆRUDSTILLING PÅ BELETAGEN I CHRISTIAN VIII’S PALÆ PÅ AMALIENBORG

Tirsdag, d. 30/10-18 kl. 15.00, kom gerne lidt før, Pris: kr. 130.-

Mødested: Repos ved Håndbiblioteket, Beletagen, Christian VIII’s Palæ, Amalienborgsmuseet,

Eventyrdronningen 1.Eventyrdronningen 2
Eventyrdronningen 3

Træd ind i den kongelige eventyrverden, når Amalienborgsmuseet udfolder Hendes Majestæt Dronningens sceniske univers. Dronningen har været med til at udvælge en række af sine egne kostumer og scenografier til nogle af vores mest elskede eventyr, som Kongernes Samling præsenterer i Christian VIII’s Palæs store sale. Særudstillingen ”Eventyrdronningen” på Amalienborgsmuseet belyser flere sider af Majestætens kunstneriske virke. I Christian VIII’s Palæs mange sale udfoldes Dronningens sceniske univers, og det første stop er i rummet Inspiration, hvor der sættes fokus på de visuelle kilder, der gennem livet har inspireret Dronningens arbejde med scenografier. Herefter fortsættes til rummet Udklædning, der gennem fotos fra det private album belyser den kongelige families tradition for at klæde sig ud. Her kan opleves højdepunkter fra Dronningens barndom, med talrige udklædninger til hverdag og fest.

Det er også muligt, helt i Dronningens ånd, selv at slippe fantasien fri og prøve kræfter med den teknik at folde papirhatte efter Dronningens design og dermed tage et stykke af eventyret med hjem.

Tilmelding med samtidig betaling kr. 130,- til: dorthe.malene.wiuf.nielsen@regionh.dk og kontonummer: 0573 – 5360413073. Først til mølle princip gælder for de første 25 deltagere. Turen vil evt. blive duplikeret ved mange tilmeldinger.