Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > Hornsleth

Hornsleth

Godt Nytår, vi skyder det nye år igang med besøg hos Kristian von Hornsleth i hans atelier Hartmannsvej 35, Hellerup (nabo til HIK Tennisklub).

Ang. parkering er det bedst på HIK p-plads eller Vingårds Alle

Onsdag 21. februar kl 16.30

Hvis du vil med, skal du have betalt kontingent.

80 kr. pr. pers. (gerne gæster). Der vil blive serveret lidt at spise og drikke .

De, som kommer med, får besked ang. betaling.

Kristian von Hornsleth vil fortælle om sine værker og sine oplevelser i kunstens verden, samt vise en lille film om hans aktuelle projekt “køb en hjemløs”.

Kristian Hornsleth (født 1963) er kunstner, uddannet 1988-94 ved Kunstakademiets Arkitektskole. Han lancerede i 2006 sit Uganda landsby-projekt, der gik ud på at få en hel landsby til at tage kunstnerens efternavn til gengæld for at få en gris eller ged. I 2008 gjorde han sig bemærket ved at investere afkastet fra aktier i våbenindustrien, til humanitære formål. I 2013 the Deep Storage Project hvor en stjerneformet stålskulptur med DNA fra 4000 personer nedsænkedes i Marianergraven. Han underskriver sine værker Horn$leth, og det lille ’von’ købte han, da han syntes, hans borgerlige navn blev for kedeligt.

I øvrigt ejer han tre barer, der alle bærer hans navn.

I dag er han aktuel med projektet køb en hjemløs.

Mange hilsner Hanne Hadberg, Kunstforeningen på RH.