Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > HuskMitNavn, TEGN

HuskMitNavn, TEGN

Torsdag, d. 22/11-18 kl. 16.00, Nikolaj Kunsthal, Nikolaj Plads 10, 1067 København K

HuskMitNavn.jpg

TEGN er Nikolaj Kunsthals store efterårsudstilling for børn såvel som voksne, skabt af kunstneren HuskMitNavn. Hele Nedre Galleri er omdannet til et farverigt univers, hvor kunstnerens karakteristiske streg og underspillede humor kan opleves fra gulv til loft.

Fantasien får frit spil i udstillingen, som lægger op til en intuitiv og umiddelbar oplevelse af forskellige miljøer - bl.a. et togsæt, en bondegård og et malerimuseum. Alle steder, der lægger op til, at man deltager aktivt i processen. Forskellige skæve, men genkendelige figurer optræder på væggene i Nikolaj Kunsthal, hvoraf nogle kaster skygger på gulvet i anderledes målestoksforhold, der ophæver gængse proportioner og stiller spørgsmål ved, hvad der er normalt.

HuskMitNavns gådefulde og humoristiske tilgang til verden og den nære hverdag opleves i udstillingen på mange forskellige niveauer, altid med mangfoldighed og nærvær som vigtige forudsætninger.

HuskMitNavn er født 1975 og bor og arbejder i København. Med afsæt i graffiti har han siden 1990erne skabt en lang række udendørs vægmalerier og udsmykninger fra Hebron til København. HuskMitNavn er repræstenteret af V1 Gallery i København og Charlotte Fogh Gallery i Aarhus. Han har udstillet på museer og gallerier verden over, bl.a. i New York, Berlin, Shanghai, Helsinki og Bruxelles. TEGN er kunstnerens hidtil største samlede præsentation af værker.

Tilmelding til: Dorthe M. Wiuf Nielsen på email: dorthe.malene.wiuf.nielsen@regionh.dk

med samtidig indbetaling af kr. 150.- til dækning af entre, omvisning og et glas vin og snacks. Kontonr. 0573 – 5360413073. Der er 30 pladser – ”Først til mølle princip” vil gælde.