Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > Imam Ali Moske

Imam_Ali_Moske.png

Imam Ali Moske

Vibevej 23, 2400 Kbh. NV

Torsdag d. 12. maj kl. 17 – ca. 18.30 (mødetid 10 minutter før)

Pris: kr. 75,-

Islamisk Center, Imam Ali Moske, er med sin sine 2100 kvadratmeter og 32 meter høje minareter den største shiamuslimske moske i Danmark. Dette enestående, farverige, fint udsmykkede bygningsværk er tegnet af den iransk fødte arkitekt Bijan Eskandani.

Med fokus på et islam, der forener mennesker verden over uanset race, etnicitet, sprog eller baggrund er moskeen samtidig et dansk internationalt kulturcentrum. Moskeen har yderligere til formål gennem åbenhed, enighed og kærlighed at styrke tilknytningen mellem de tre abrahamske religioner: jødedom, kristendom og islam.

Omvisningen varetages af Murtaza Al Shawi, moskeens talsmand, bistået af Naveed Baig, imam og koordinator af Etnisk Ressourceteam, Rigshospitalet.

Der serveres kaffe og te, og der vil være lejlighed til at stille spørgsmål både om bygningen - og om islam!
Vel mødt til en usædvanlig kunst- og kulturoplevelse!

NB: Fodtøj er ikke tilladt indendørs i moskeen – og kvinder skal bære hovedbeklædning (medbring tørklæde)

Kunstforeningen
Christine Munch-Petersen