Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > Kunstforeningen Gl Strand

Kunstforeningen Gl Strand

Gl. Strand 48, 1202 Kbh. K

Omvisning onsdag d. 30. november kl. 17.00

Pris kr. 70,- (max. 30 deltagere)

Riis.jpg Tovborg.jpg

Jacob A. Riis: Light in Dark Places. På 1. og 2. sal vises udstillingen om dansk-amerikaneren Jacob A. Riis (1849-1914), der blev kendt for sit banebrydende fotojournalistiske arbejde. Fotografierne indgik i hans dedikerede arbejde for at forbedre livs- og boligvilkårene for New Yorks mange fattige immigranter.
Fotografier, tekstuddrag, magasiner og breve belyser Riis’ arbejde og fortæller samtidig om hans eget liv med egne ord.

Alexander Tovborg: Troens ridder. På 3. sal vises Tovborgs helt nye værker med et både udfordrende og legende udtryk, som tager afsæt i Bibelens fortælling om Noas ark. Troens symboler og deres betydning er temaet for udstillingen, hvis hovedværk er en stor skulptur, en rigtig hoppeborg, udformet som en ark, designet og bemalet af kunstneren selv med hans karakteristiske farver og stiliserede mønstre. Myten om Noas ark skildres yderligt i et omfattende frisemaleri.

Endelig kan man i mødelokalet Montanasalen opleve billedkunstner Peter Callesens stedsspecifikke installation Inside Out, som består af en tredimensionel spejling af rummets vinduer og træpaneler - alt sammen bygget, foldet og formet i papir, hvori sproget reflekteres på poetisk vis i smukt udskårne sætninger.

MVH  Kunstforeningen/Christie Munch-Petersen