Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > Per Kirkeby udstilling: AVANTGARDENS BLÅ

Per Kirkeby udstilling: AVANTGARDENS BLÅ

LOGO5.jpg

PER KIRKEBY UDSTILLING: AVANTGARDENS BLÅ

på KUNSTFORENINGEN GL STRAND, Gl. Strand 48, 1202 København

Onsdag d. 16 marts 2016 kl. 16:30

Mødetid:   kl. 16:20  ved billetsalget

PRIS kr. 50,-

th.jpg

Rigshospitalets kunstforening tilbyder igen i år besøg på GL STRAND for at se en stor udstilling med PER KIRKEBYS værker fra 1960erne og frem til 1990. Udstillingen breder sig over alle 3 etager og tager afsæt i den særlige situation, der kendetegner HERNING og omegn i 1950erne og 1960erne. En tid hvor kunsten trivedes i det lokale område, og hvor en række kunstnere fandt vej til det midtjyske. En af dem er PER KIRKEBY. Avantgardens Blå bygger videre på udstillingen Per Kirkeby "Det ægte billede", som blev vist på HEART i efteråret. Afsættet for udstillingen i Herning var den opbakning, som Kirkeby oplevede i lokalområdet i 1960erne, og det er denne præmis, som Kirkeby ønsker videreført i udstillingen hos GL STRAND. Her vises et bredt udsnit af den danske kunstners omfattende produktion, fra masonitmalerier over bronzeskulptur til de seneste store oliemalerier. Desuden vil KIRKEBY skabe en stedsspecifik murstensskulptur til udstillingen.

Der er en lille cafe , som om onsdagen har åbent til kl. 20.00

Hvis du /I vil med skal indbetalingen ske snarest og senest d. 2/3 på Kunstforeningens konto:

Danske Bank, reg.nr. 1551 kontonr. 6265073 med samtidig tilmelding pr. e-mail til:
pia_ahn@hotmail.com

I feltet " tekst på modtagers kontoudskrift " skriver du: GL. STRAND +dit medlemssnr. + evt. 1 gæst.

Med venlig hilsen fra Kunstforeningen

Bestyrelsesmedlem Pia Ahn.