Du er her: Hjem > Ture > Tidligere ture > Tur til Celle i nordtyskland

Tur til Celle i nordtyskland

Celle.png

Kære alle.

Jeg har gennem de sidste 4 år arrangeret kunstrejser for kunstforeningens medlemmer samt venner. Rejserne er gået til Krakow, Riga og Brugge og i år til Celle i Nordtyskland.

De første 2 rejser blev sendt ud til alle i foreningen, og der var dejlig stor opbakning. Til den 3. rejse var der på forhånd tilslutning af deltagerne fra de tidligere ture, så derfor blev rejsen ikke slået op.

Nu er der mulighed for at komme med på årets kunstrejse til Celle med heldags besøg i den kendte kunstnerby Worpswede. Sejltur på Winsen og meget mere.

Celle er en gammel by med hundredvis af bindingsværkshuse, et slot mellem renæssance og barok og en smuk beliggenhed ved den lille flod Aller i den sydlige udkant af Lüneburger Heide: Her er ganske enkelt smukt. Caroline Mathilde (Struensees elskerinde) tilbragte sine sidste år i Celle og er begravet i Stadtkirche st. Marien i Celle.

Celle rejsen med bus er fra 8/6 -12/6.

Detaljerne er endnu ikke på plads og prisen kan reguleres afhængig af antal, men ca. prisen bliver 4.100 dk. kr. pr. person i dobbeltværelse. Enkeltværelse +655 kr.

Prisen er inklusiv:

1. Lokalguide i Celle 1,5 time.
  2. Guided tur i Worpswede (kendt kunstnerby) inkl. indgang til museum  Jeg håber også kunstnerbesøg.
  3. Bådtur Celle-Winsen, 2 timer, guide.
  4. Kombibillet: Bomann Museum Celle + Kunst Celle + Residence Museum i Celle Castle.
  5. 4x morgenmad.
  6. 1x frokost.

Hvis du/I har lyst til at komme med, eller høre mere, så send mig en mail inden 14 dage,