Du er her: Hjem > Ture > Ture i 2021 > Odrupgaard - Tal R

Odrupgaard - Tal R

Ordrupgaard

Nu åbner Ordrupgaard igen, med en fordobling af udstillingsarealet. Udvidelsen sker især under terræn, hvor museet får tre nye sale til den faste samling samt to ekstra sale til særudstillinger. Den nye tilbygning, Himmelhaven, er tegnet af det prisbelønnede arkitektfirma, Snøhetta, som ligeledes står bag Operahuset i Oslo, biblioteket i Alexandria og mindesmærket for World Trade Center i New York.

Kom med i det nyåbnede Ordrupgaard, Vilvordevej 110.

Vi får en rundvisning i særudstillingen Tal R- alene hjemme.

Onsdag 14/7 kl 18     Pris : 150 kr.

KUN tilmelding til  ingermadsen1@hotmail.com

De som kommer med får mail ang betaling.

Særudstillingen vil omhandle den store danske kunstner Tal R. Udstillingen, der hedder 'Tal R - alene hjemme', folder den internationalt anerkendte danske kunstner klassiske tematikker og motiver i kunsten ud i nutidige fortolkninger. Udstillingen aktualiserer således det fundament, som Ordrupgaard i bogstavelig forstand er bygget op omkring, nemlig de fornemme samlinger af fransk og dansk kunst fra det 19. og begyndelsen af det 20. århundrede. 'Tal R. - Alene hjemme' fokuserer på det, Tal R er mest kendt for – maleri og tegning. Tal R har igennem den seneste årrække markeret sig såvel nationalt som internationalt som en af de mest betydningsfulde nulevende danske kunstnere. I sit værk har han altid været optaget af fortidens mestre, men gennem udviklingen af sit særegne formsprog har han placeret sig signifikant i det nutidige billede.

Mange hilsner Inger Madsen og Hanne Hadberg