Du er her: Hjem > Ture > Ture i 2022 > Besøg på Filmstationen/ flyvestation Værløse

Besøg på Filmstationen/ flyvestation Værløse

Filmtorvet 6, 3500 Værløse

Tirsdag 24 maj kl. 16.30

Vi skal besøge 10-12 af de 30 arbejdende kunstnere i deres ateliere og møde kunsten hvor den bliver skabt. Der bliver desværre ikke tid til at blive vist rundt andre steder end i kunstnernes værksteder.

Der vil være lidt at spise og drikke.  pris 100kr.

Fra Flyvestation til kreativt erhvervsområde

Kun 25 minutter fra København - på den gamle Flyvestation Værløse – ligger Filmstationen i et råt og uspoleret landskab omgivet af militærets gamle hangarer, kontorbygninger, haller og værkstedsbygninger. I dag er området godt på vej til at blive et kreativt erhvervsområde målrettet filmbranchen og andre kreative erhverv.

Fællesskaber på tværs af brancher skal bidrage til et helt særligt, skabende og kreativt miljø på den gamle militærbase, som er fyldt med fascinerende detaljer, og hvor det historiske vingesus stadig hviler over stedet. I dag er der f.eks. studie i flyvestationens gamle hovedværksted, som har været brugt til helikoptere og Dronningens Challenger fly.

Det 17 hk store område ligger med en storslået udsigt til naturskønne slettearealer og den tre kilometer lange landingsbane, der i dag bruges aktivt til gå- og løbeture, cykling, droneflyvning, paragliding m.v. Naturområdet er for mange et rekreativt udflugtsmål i sig selv, men udgør også ”baghaven” for de mange nye beboere, som etapevis flytter ind i de nye boligkvarterer, der vokser frem på den gamle Flyvestation i området omkring Filmstationen.

Kommende ture:

Dronningens gobeliner mm.